Vink diesel heeft ms. Estero mogen voorzien van een nieuwe 530pk DAF MX13 Euro VI voortstuwingsinstallatie. Dit was de grootste bepalende factor voor het schip uit 1963 voor het behalen van het Green award Gold certificaat.
Schoner, zuiniger, stiller: Stage V is de standaard, Euro VI maakt het verschil.
ms. Estero
56m x 6.6m
Vink diesel
- MX13-390 kW
Robin Vermeeren vertelt: "We waren op zoek naar een beproefde techniek. We kunnen het met ons kleine bedrijf simpelweg niet veroorloven om te gaan pionieren. Het schip moet elke dag inzetbaar zijn, als je een installatie krijgt die nog vol met kinderziektes zit kan het simpelweg snel het einde van je bedrijf zijn. De motor is het hart van het schip, daar neem je geen risico’s mee. Verder werkte het ook mee dat DAF een Nederlands product is wat wereldwijd bekend is en een breed servicenetwerk heeft. Op het moment van beslissen was dit de schoonste en zuinigste motor in zijn soort. We hebben eerst gekeken naar wat er mogelijk en inpasbaar was, daarop is een offerte gemaakt. Aan de hand van de offerte zijn we gaan kijken naar subsidiemogelijkheden. Het is wel een project van de lange adem geworden, er zat precies 2 jaar tussen het eerste bezoek van Vink bij ons aan boord en de inbouw."
"Het project is uitstekend verlopen. Het is vanaf dag 1 ook een kwestie van vertrouwen tussen ons en Vink diesel geweest. Zeker omdat de funding lang op zich liet wachten. Er is in die 2 jaar veel contact geweest. Uiteindelijk is de installatie zeer netjes ingebouwd. We hebben heel wat gasten in de machinekamer mogen ontvangen die onder de indruk waren van de nette inbouw. We zijn zeer tevreden. We varen er nu bijna 2 jaar mee, en het draait uitstekend. De brandstofreductie is zo'n 30%. Super schoon, aan zowel de uitlaat als de machinekamer en zeer zuinig. De paar kleine dingentjes die we aan het begin hebben gehad zijn snel en adequaat opgelost. De installatie doet wat die moet doen."
Heb je vragen of wil je meer weten?
Neem contact met ons op en raak in gesprek met onze experts.