Voor ms. Sympathie heeft Vink diesel bv een Stage V MAN D2862LE44A 735 kW / 1.000 pk en Twin Disc MGX5225 keerkoppeling met een EC600 bediening mogen leveren en inbouwen.

De MAN motor is uitgevoerd met een compacte nabehandeling (SCR en DPF) en heeft naast een laag brandstofverbruik ook een zeer laag geluidsniveau.

ms. Sympathie

Afmetingen

86m x 9.5m

Werf

Vink diesel

Installatie
  • MAN D2862LE44A 735 kW / 1.000 pk
  • Twin Disc MGX5225 keerkoppeling

Eric van Dam vertelt: "We waren al lang bezig met de wens tot hermotorisering, na meerdere partijen benaderd te hebben kwamen we terecht via kennissen bij Vink Diesel. We zochten een stage V motor met een uitlaatsysteem wat niet alleen voor de binnenvaart gebruikt werd, omdat we niet zo’n fan zijn van al dat custom build gedoe achter de motor. Vink Diesel heeft ons in meerdere gesprekken en inclusief een stukje data over ons vaarprofiel zeer goed geholpen in het maken van de juiste keuze. De “kruideniersmentaliteit” die je nog tegen komt bij Vink is hetgeen ons echt over de streep getrokken heeft. Ze weten dat ons bedrijf ons lief is en snappen goed ook de emotionele curve waar je als schipper/eigenaar doorheen gaat bij dit soort grote verbouwingen. De no-nonsense aanpak in combinatie met een hoge mate van professionaliteit is een mooie combinatie. 

MAN is een sterk merk, Vink is al meer dan 25 jaar Dealer en had in onze vermogensbehoefte een Stage V motor beschikbaar inclusief een mooi af-fabriek aftertreatmentsysteem."

De medewerkers van Vink gaan voor kwaliteit, dat is te zien aan alle oplossingen die bedacht en uitgevoerd zijn in onze machinekamer. Eric van Dam

"Inmiddels varen we al weer een maand of 3 en kijken met veel plezier terug op het project. De medewerkers van Vink gaan voor kwaliteit, dat is te zien aan alle oplossingen die bedacht en uitgevoerd zijn in onze machinekamer. Daar waar we tegen uitdagingen aan liepen werd adequaat naar oplossingen gezocht, als klant hadden we de nodige doelstellingen op het gebied van ruimtegebruik in onze machinekamer. We wilden het in 1x goed doen en samen kijken naar de meest efficiënte oplossingen qua indeling vanwege het gebruikersgemak en onderhoud voor later. Waar ik zeer te spreken over ben is het oog voor het comfort aan boord, er is door Vink Diesel goed nagedacht over het maximaal terug brengen van vibraties waardoor we nu een hele rustige woning hebben overgehouden. Ons schip met bouwjaar 1954 voldoet ook ruimschoots aan de geluidseisen, iets wat voor de verbouwing nog wel een uitdaging leek. Ik ben zeer tevreden, ook over de service nadat we voor de kant zijn weg gevaren, zo’n nieuwe installatie is toch wennen. Het is bijzonder fijn dat de mensen van Vink dag en nacht klaar staan voor raad en daad. De MAN heeft inmiddels een paar honderd uur op de klok en we gaan er vanuit dat daar nog vele duizenden bij komen."

Heb je vragen of wil je meer weten?

Neem contact met ons op en raak in gesprek met onze experts.

Ga naar contact